TIJDELIJKE ONDERSTEUNING OP AFDELING HR BIJ ROYAL FASSIN

Door tijdelijke onderbezetting en extra projecten op de afdeling HR is Natasha de afgelopen periode bij Royal Fassin ingevlogen in de functie van HR officer. Hoe ziet HR er uit bij een snoepfabriek met meer dan 300 medewerkers en ruim 200 uitzendkrachten in een drieploegendienst? Natasha vertelt.

TIJDELIJK HULP NODIG

“Begin van de zomer ben ik ingevlogen op de HR afdeling bij Royal Fassin. Door afwezigheid van een collega, de enorme druk van extra werkzaamheden die corona met zich meebracht voor de HR afdeling en het feit dat de zomervakantie voor de deur stond, was er behoefte aan extra tijdelijke ondersteuning. Daarnaast zat de HR afdeling middenin een digitaliseringsslag: dat kost eerst extra werk voordat het tijd oplevert.

HR OFFICER

Toen duidelijk werd dat de HR officer langere tijd afwezig zou zijn, heb ik voor een groot gedeelte haar ad-hoctaken overgenomen zoals het coördineren van de verzuimactiviteiten. Daar komt veel bij kijken: wekelijks inplannen van spreekuren bij de bedrijfsarts, de verslaglegging hiervan en daarna bijbehorende vervolgacties oppakken.

Naast deze ad-hocwerkzaamheden heb ik ook geholpen bij het opstellen van contracten, vastleggen van rooster- of functiewijzigingen, bewaken van procedures bij het UWV en meegeholpen aan het digitaliseren van de afdeling. Deze vaak éénmalige projecten blijven vaak liggen, het is fijn om dit dan geregeld te hebben.

"Naast de doorlopende werkzaamheden heb ik ook projecten opgepakt die normaal blijven liggen"

EXTRA BELASTING DOOR CORONA

Bij de uitbraak van corona kwamen alle vragen en meldingen op de afdeling HR binnen. Nog steeds is deze afdeling erg druk om aan de ene kant collega’s een veilige werkplek te kunnen bieden en aan de andere kant aan de groeiende klantvragen te voldoen. Met 500 medewerkers, waaronder zo’n 200 uitzendkrachten van verschillende uitzendbureaus die drie ploegendiensten draaien is dit een enorme puzzel. Ook natuurlijk omdat de medewerkers die in quarantaine zitten wel vervangen moeten worden. Wanneer met minder mensen meer werk verzet moet worden dan moet je waken dat er niet nog meer mensen door overbelasting uitvallen.

GROOT MAAR BETROKKEN

Wat ik enorm bijzonder vind om te ervaren, is de cultuur binnen dit bedrijf. Royal Fassin is een echt familiebedrijf met broer en zus aan het stuur. Ondanks het enorme aantal medewerkers kent de directie vrijwel iedereen en zijn ze zeer betrokken. Dit komt mijns inziens tot uiting in een grote betrokkenheid van medewerkers: de dienstverbanden zijn lang en je ziet dat uitzendkrachten graag willen blijven werken. Ze willen het echt samen doen. Ik vind dat ze daar zeker trots op mogen zijn.

BINDING VAN MEDEWERKERS

Wat ik ook bijzonder vind om te zien dat er geen verschil wordt gemaakt of je in dienst van Royal Fassin bent of in dienst bent van een uitzendbureau. Wordt er iets georganiseerd, dan hoort iedereen erbij. Een zomerborrel, een kerst drive-thru, een afdelingsuitje: iedereen wordt uitgenodigd. Ook al kon door corona niet alle collega’s tegelijk samenkomen, er werd altijd gezorgd voor een alternatief. Dit pakken ze ook groots aan, met voldoende aandacht voor de inwendige mens. Je ziet dat het gewaardeerd wordt: de opkomst op deze gelegenheden is altijd erg goed.

"Wat ik bijzonder vind aan Royal Fassin is dat zij ondanks het groot aantal medewerkers tóch een enorm gevoel van saamhorigheid hebben"

OVER ROYAL FASSIN

Royal Fassin in ’s-Heerenberg staat in de regio bekend als de Katja fabriek. Het bedrijf bestaat al meer dan 100 jaar en hiervoor hebben ze van de koningin van Nederland de koninklijke handtekening ontvangen. Royal Fassin is uitvinder en bekend van de zure matten. Naast dit zure snoepgoed produceert Fassin ook tal van ander snoepgoed op de vestigingen in ’s-Heerenberg en Emmerich, dat uiteindelijk over de hele wereld geëxporteerd wordt.

TIJDELIJK HULP NODIG?

Als HR specialist ben ik op interim basis snel inzetbaar. Natuurlijk moet ik even inwerken, maar door mijn kennis en ervaring draai ik vrij snel mee. Vaak word ik tijdelijk ingezet om:

  • Een andere medewerker te vervangen;
  • Achterstallig werk te verzetten;
  • Een groot project op te zetten.

Wil je eens sparren over HR? Gaat een collega met zwangerschapsverlof en is tijdelijk hulp nodig? Achterstallig werk wegzetten? Neem contact met mij op via natasha@aias.nl of 0545 – 272 118.

over aias

Samen met onze klanten maken wij werken leuker. Dat doen we op locatie bij de klant en vanuit ons kantoor in Lochem. Aias is er als HR dienstverlener voor werkgevers én medewerkers. Traditionele HR vraagstukken lossen we op met een frisse blik en een persoonlijke aanpak. We houden van langdurige relaties, én we maken onszelf graag overbodig… Tegenstrijdig? Nee hoor. We faciliteren, we adviseren en we ondersteunen, en jouw belang staat altijd voorop. Wil je meer weten over onze aanpak en kennismaken? Dat vinden we leuk! Neem contact met ons op.

Ik sta voor je klaar

Natasha Leuverink

Natasha Leuverink

0545-272118
natasha@aias.nl

Stuur een mail

Meer lezen:

Tijdelijke vervanging

Valt een HR medewerker tijdelijk uit, dan kan zijn of haar werk niet blijven liggen. Natasha kan dan tijdelijke vervanging bieden.

Meer inspiratie